2021-04-27 13:36:01

Dani medijske pismenosti

Učenici 5. a i 7. a razreda obilježili su Dane medijske pismenosti kroz nekoliko aktivnosti, a kao dio plana eTwinning projekta „Ljubav nas veže i spaja“. Učenici 5. a razreda su na Satu razrednika s razrednicom Tonkom Đurić promišljali o dobrim i lošim stranama YouTubera, ponovili pravila lijepog ponašanja i komuniciranja na internetu i svoje znanje vrednovali rješavajući kviz. Na satu Hrvatskog jezika nakon čitanja teksta Televizijsko dijete Nade Iveljić promišljali su o ovisnosti i procijenili jesu li ovisni o internetu. Učenici 7. a razreda su s pedagoginjom Antonijom Filipović sudjelovali u radionici Influencer = uzor – kakva je tu veza? Kako je navedeno izgledalo, pogledajte pod „više“.

  

  

Obilježavanju Dana medijske pismenosti pridružili su se i roditelji putem zajedničke Viber grupe. U Padletu su učitani spotovi medijske kampanje UNICEF-a i Agencije za elektroničke medije pod nazivom “Birajmo što gledamo”, preporučeno je istražiti teme za roditelje na mrežnoj stranici medijskapismenost.hr. U anonimnoj anketi roditelji su iskazali svoje stavove i mišljenje. Većina roditelja ima pravila o korištenju medija i vremenu koje djeca smiju provesti, smatraju da se o medijskoj pismenosti treba podjednako učiti u školi, u obitelji i iz medija, a najviše ih zabrinjava pojava nasilja u medijima, stvaranje ovisnosti i vrijeme provedeno pred ekranima. U prilogu se nalazi PowerPoint prezentacija s brojnim korisnim informacija i savjetima za roditelje.

 

Odvojite vrijeme i proširite znanje o medijskoj pismenosti:

Biram li što gledaju moja djeca? (spotovi i anonimna anketa)

Što da radim bez Jutjubera? (videolekcija)

Pravila lijepog ponašanja i komuniciranja na internetu (videolekcija)

Ovisnost o internetu - ovisnost novog doba (savjeti i upitnik za procjenu ovisnosti)

 

Pedagoginja Antonija Filipović je s učenicima 7. a razreda provela radionicu na temu Influencer = uzor – kakva je tu veza? Budući da su Dani medijske pismenosti ove godine usmjereni na utjecaj medija i medijskih sadržaja na mlade, učenici su imali zadatak promisliti o influenceru koji im je uzor te u svoje bilježnice navesti razloge zašto im je ta osoba uzor, kako ta osoba utječe na njihove odluke i razmišljanje, kritički se osvrnuti na realnost prikaza njihovih života na fotografijama i video zapisima te navesti kakav bi njihov profil bio da su influenceri i što bi njime htjeli postići. Cilj radionice je osvijestiti učenike da influencing nije i ne mora biti samo objavljivanje fotografija koje prikazuju određeni životni stil, nego može doprinijeti formiranju mišljenja i stavova u raznim područjima, direktno ili indirektno utjecati na ponašanje drugih ljudi. Učenici su naučili da su influenceri utjecajni pojedinci u virtualnom svijetu koji dijele svoja iskustva i promišljanja, promoviraju proizvode, predstavljaju životne stilove, iznose svoja znanja i vještine te utječu na ponašanja i odluke drugih, ali i da su to ujedno ljudi, kao i svi drugi, s osjećajima, brigama, dobrim i lošim danima, što na fotografijama često ne vidimo. 

 

  

  

  

  

  

 

Pogledajte zanimljive sadržaje vezane uz YouTubere i Influencere!

Influenceri i youtuberi – najbolji posao 21. stoljeća? (video)

Ključni savjeti za roditelje mladih youtubera (članak)

Što kad popularni youtuberi prijeđu granicu dobrog ukusa? (članak)

 

Izvori:

https://www.zzjzdnz.hr/

https://www.medijskapismenost.hr/

Anita Šojat, Snaga riječi 5, čitanka za 5. razred, Školska knjiga


Osnovna škola "Ivan Kozarac" Nijemci