2023-11-02 11:15:05

Svjetski dan tablice množenja

Naša škola se i ove godine uključila u obilježavanje Svjetskog dana tablice množenja. Glavna svrha proslave Svjetskog dana tablice množenja je popularizacija zabavnih oblika Matematike u nastavi i učenju te primjena znanja tablice množenja na ugodan i netipičan način. Koordinatori natjecanja su ove školske godine bile učiteljice Silva Baćanović, Spomenka Roth, Katarina Valentić i pedagoginja Antonija Filipović Bjelobradić. Učenici 4. razreda su pod vodstvom učiteljice razredne nastave Silve Baćanović proveli različite aktivnosti unutar proslave ovoga dana, dok su učenici 5. a i b te 8. a i b sudjelovali u aktivnostima pod vodstvom učiteljice matematike Spomenke Roth. Učenici su se zabavili te su na kreativan i zanimljiv način ponovili znanje tablice množenja. Kako su to obilježile učiteljice sa svojim učenicima pogledajte pod „više“.

4. razred matične škole Nijemci

1. aktivnost

Učenici su podijeljeni u 4 skupine i rješavaju dva slikovna zadatka u kojima trebaju otkriti koji se broj krije iza svake sove kako bi rezultat bio točan.

2. aktivnost

Učenici rješavaju tri zadatka uz pomoć štapića. Slaganjem štapića trebaju od nejednakosti napraviti jednakost premještanjem (jednog ili četiri štapića) ili dodavanjem (dva) štapića.

  

  

3. aktivnost

Svaka skupina bira najboljeg u tablici množenja. Pred članovima su tablice brojeva do 100. Učiteljica govori zadatke, a članovi stavljaju figure na točan rezultat. Natječu se dvije i dvije skupine dok ne dobijemo najbolje.

4. aktivnost

Učenici su podijeljeni u 2 skupine – crvenu i plavu. Zadatak: riješiti zadatke tablice množenja napisane na papiru tako da učenici stave plastičnu čašu s rješenjem na odgovarajući zadatak. Pobjednik je ona skupina koja prva riješi sve zadatke. Igra se igra dva puta, a zatim se proglašava pobjednik.

  

5. aktivnost

Svaka od 4 skupine bira 1 člana skupine koji se natječe s ostala 3 člana u brzom rješavanju zadataka tablice množenja. Zadatak:  riješiti 5 zadataka na papiru u što kraćem vremenu. Igra se igra dok se ne dobije pobjednik.

6. aktivnost

Učenici bojaju bojanku (strašilo i bundeve) sa zadacima tablice množenja.

Na kraju svih aktivnosti prebrojavamo bodove i proglašavamo pobjedničku skupinu. Svi učenici dobivaju značke za uspješno sudjelovanje u aktivnostima.

5. a  i 5. b razred

Aktivnost 1.

Učenici u parovima usmeno ispituju jedni druge tablicu množenja.

Aktivnost 2.

Jedan učenik na ploči zadaje broj (najmanje dvoznamenkasti) drugi učenici pogađaju koja dva prirodna broja kao umnožak daju zadani broj (ponekad ima više rješenja).

Aktivnost 3.

Učenici individualno rješavaju orginalne listiće (sa stranice WMTD) sa zadacima množenja ili određivanja nepoznatog faktora.

8. a i b razred

Aktivnost 1.

Učenici u parovima na listić jedan drugome zadaju 7 - 8 zadataka množenja dva broja od kojih je najmanje jedan dvoznamenkasti. Nakon rješavanja zamjenjuju listiće i zatim provjeravaju točnost.

Učenici koji nisu točno riješili većinu zadataka sa svojih listića moraju na neki način (pjevanjem, plesom, pričom) zabaviti razred.


Osnovna škola "Ivan Kozarac" Nijemci